چالش برند

برند تیکاپ استارت‌آپی بود که قصد ارائه خدمت حمل‌و‌نقل اینترنتی داخل شهری به مسافران را داشت. این برند نوپا جهت حضور موفق در بازاری با رقابت شدید با وجود رقیبانی مانند اسنپ و تپسی می‌بایست ویژگی‌ و مزیت‌ رقابتی ویژه و منحصربه‌فردی به مسافران ارائه می‌داد. بنابراین چالش اصلی این برند یافتن بخش مناسب بازار و طراحی خدمات ویژه‌ای بود که در بازار خواهان داشته و از طرفی توان اجرای آن توسط استارت‌آپ میسر باشد.

تجربه حاصله

نتایج حاصل از پژوهش‌های انجام شده توسط آژانس برندسازی The، نشان داد که مخاطبین به دنبال خدمات خاصی مانند سفارشی‌سازی سفر به لحاظ انتخاب ماشین و قیمت هستند. این ویژگی می‌توانست به قدری ویژه طراحی شود که مخاطبان را جذب کند. در واقع خدمات سفارشی‌سازی شده توسط مسافران در حمل‌ونقل درون شهری جای خالی بازار بود که توسط رقبا نیز تامین نشده بود. بر همین اساس اپلیکیشن برند تیکاپ به نحوی طراحی گردید که مسافر و راننده در خلق محصول مشارکت داشته باشند؛ یعنی بتوانند قیمت و مسیر را پیشنهادی داده و شرایط ایده‌آل خود را انتخاب نمایند.

راه حل‌های بصری برند

در طراحی اقلام مختلف تبلیغاتی و ارتباطی برند تیکاپ، با استفاده از فرم t موجود در لوگوی تیکاپ و خطوط بین جاده ای، دیزاین های مختلفی شکل گرفت. تدوین UI اپلیکیشن تیکاپ، طراحی بیلبوردهای معرفی تیکاپ، دیزاین اقلام تبلیغاتی مختلف برند، صفحه اول وب سایت و … از مهمترین مواردی بود که در کتابچه هویت بصری این برند طراحی و تدوین شد.