چالش برند

برند «نیلی‌تو» در سال 1400 با استفاده از مدرنترین تکنولوژی‌های روز، شروع به تولید شیرینی و شکلات نمود و با گذر زمان سبد محصولی خود را در تمامی زمینه‌ها مانند پشمک، شکلات، تافی، ویفر، پتی بور، کیک لایه‌ای و … بسط داد. ورود به بازار به شدت رقابتی شیرینی و شکلات که در آن کشورمان دارای مزایای رقابتی خوبی حتی در سطح بین‌الملل می‌باشد را می‌توان اصلی‌ترین چالش برند «نیلی‌تو» در نظر گرفت. همچنین سهولت الگوبرداری و کپی از برندهای خارجی باعث گردیده بود که ایده‌های خوب توسط رقبا به راحتی کپی گردیده و عملاً فرصت چندانی هم برای ارائه محصولات جدید در بازار وجود نداشته باشد.

تجربه حاصله

انجام پژوهش‌های گوناگون بر روی گروه مصرف‌کنندگان به روش‌های مختلف مانند مصاحبه عمیق، گروه کانونی و … نشان داد که با وجود فعالیت برندهای فراوان در زمینه شیرینی و شکلات، هنوز به چند دغدغه اصلی مشتریان به خوبی پاسخ داده نمی‌شود. اولاً اکثر مخاطبین بیان نمودند که طعم‌های اصلی مانند شکلات، قهوه و … را هنگام مصرف این برندها احساس نمی‌کنند و عملاً اصالت در طعم به اندازه مورد نظر نیست و ثانیاً اکثر برندهای بازار شبیه به یکدیگر هستند و در نهایت یک کپی ناقص از برندهای ترک و یا گاهاً اروپایی می‌باشند. بر اساس پژوهش‌ها تصمیم گرفته شد که از دو جهت بر روی نیلی‌تو کار شود، از یک سمت باید در حوزه محصول، یک تحول اساسی ایجاد شده و خلوص مواد اصلی به نحوی تعیین گردد که مخاطب هنگام استفاده طعم اصلی را به راحتی احساس نماید و از سمت دیگر، هویت برند به نحوی تعیین گردید که برند خلاقیت داشته و محصولات مختص به خود را تولید کند و اگر قصد الگوبرداری(Bench Mark) از برندهای خارجی را دارد؛ این الگوبرداری به نحوی باشد که ساختار محصول حفظ شود ولی با هویت نیلی‌تو هم‌راستا گردد. در ادامه نیز برنامه‌های ارتباطی و تولیدی متناسب با هویت برند تدوین گردید.

راه حل‌های بصری برند

در دیزاین اقلام هویت بصری برند نیلیتو سعی شد تا با استفاده از فرمی منحنی که زاویه چرخش لوگو را تداعی می کرد، هماهنگی بصری بین دیزاین های این برند ایجاد شود. این فرم در تمامی فرمت های بسته بندی که نقطه تماس اصلی برای نیلیتو بود استفاده شد. همچنین در طراحی سردرهای مغازه ها نیز با همین ساختار، دیزاین متناسبی صورت گرفت تا یکپارچگی بصری برند تا حد امکان حفظ شود. طراحی ساختار انواع بسته بندی ها، تبلیغات محیطی، کاتالوگ و بروشور محصولات، فضای دیجیتال برند و … در مسیر ایجاد تداعی متمرکز برای برند نیلیتو انجام شد.